Tuesday 10 June 2014

SHARE YOUR LOVE #005 [Guru Mengubah Hidup]





Guru adalah orang yang mendidik kita sama ada di sekolah atau di rumah.
Ibubapa juga turut mendidik kita semasa kecil hingga membesar.

Saya memang seorang yang pendiam apabila di sekolah 
kerana saya fikir semua guru amat garang.
Sehinggalah seorang guru yang bernama cikgu Haslinda.

Beliau mengajar saya pelajaran matematik.
Beliau sering memberi dorongan dan sokongan terhadap saya.

Lama kelamaan,saya semakin suka bertanya kepada guru.
Saya juga mula mendapat ramai rakan-rakan yang baik 
tidak kira lelaki ataupun perempuan.

Semasa saya darjah empat saya mempunyai ramai rakan.
Saya mendapat guru bahasa Malaysia yang amat bijak dan tegas.
Sudah tiga tahun beliau mengajar.
Bagi beliau,kelas kami yang paling bising dan bodoh.

Sampai tiba masanya hari menjawab peperiksaan UPSR.
Saya bercadang dengan semua rakan kelas saya untuk
 menunjukkan kepada beliau bahawa kami tidak bodoh.

Keputusan UPSR yang ditunggu telah pun tiba.
semua rakan kelas saya mendapat markah yang tinggi.
beliau amat terkejut dengan keputusan kami.
Sejak hari itu,beliau sering menjadikan kami semua 
sebagai bekas murid contoh yang baik.





-azie-

No comments:

Post a Comment